Factions/tr

From Escape from Tarkov Wiki
Jump to: navigation, search

Escape from Tarkov farklı oyun tarzlarına veya hedeflerine hitap etmek için oyuncuya çeşitli oyun seçenekleri sunar.

Gameplay screen showing an option between PMC and Scav run.

Uygulanan oyun modları[edit | edit source]

PMC[edit | edit source]

PMC modunda, özel bir askeri şirket (USEC veya BEAR) tarafından kiralanan ana karakteriniz olarak oynarsınız. Seçtiğiniz haritada bir baskın vakasının başlangıcında, karakterinize teçhizatta donattığınız eşyaları ve dişlileri taşıyarak başlıyorsunuz. Bir PMC operatörü olarak, diğer PMC operatörlerini veya Scav'ları meşgul edebilir ve öldürebilirsiniz. Baskından kurtulmak ve taşıdığınız herhangi bir eşyadan kaçmak için, O tuşuna çift dokunarak listenin mevcut olduğu bir çıkarma bölgesi bulup taşımalısınız.

Özetle:

  • Stash içinde yapılandırılabilen yüklemeniz üzerinde tam kontrole sahipsiniz.
  • Kazandığınız eşyaları saklamak için çıkarmanız gerekir.
  • Ölüm veya zaman aşımı üzerine, melee silahınız ve güvenli konteynırınızdaki içerikler dışında baskına getirdiğiniz her şeyi kaybedersiniz.
  • Sigorta, bir gecikmeden sonra baskından çıkarılmayan eşyaları almanızı sağlar.
  • Baskınla kazandığınız deneyim puanları seviye ilerlemenizde dikkate alınacaktır.
  • You may complete quests

Çevrimdışı mod[edit | edit source]

Gameplay screen showing an option to toggle and tweak Offline mode.

PMC olarak oynamaya hazırlanırken, Çevrimdışı modunu etkinleştirmenizi sağlayan bir ekran gösterilir. Bu oyun modu "... keşif ve konum testi, silah ayarı, karakter testi ..." için kullanılır, yani Çevrimdışı mod oyunu oynamanın ana yolu değildir. Çevrimdışı mod, her bir harita, hava durumu, zaman ve daha fazlası için PvE (AI Scavs), Patronları etkinleştirmenize / devre dışı bırakmanıza olanak tanıyan daha fazla ince ayar seçeneği sunar. İyi ya da kötü herhangi bir ilerleme, baskın sona erdiğinde tamamen kaybedilecektir. Bu, herhangi bir ceza olmadan Çevrimdışı maçların bağlantısını kesebileceğiniz anlamına gelir.

Özetle:

  • Çekirdek oyun PMC baskınıyla aynı kalı
  • Başka oyuncularla karşılaşmayacaksınız (hem PMC operatörleri hem de Oyuncu kontrollü Atıklar)
  • Scav AI düşmanlarının yumurtlanmasını etkinleştirme seçeneğiniz var
  • Baskın sona erdirildikten sonra kazandığınız veya çıkardığınız tüm ilerleme, yağma, XP ve istatistikler kaybolacak
  • Çevrimdışı baskından herhangi bir şekilde herhangi bir ceza almadan bağlantıyı kesebilirsiniz

Scav[edit | edit source]

Scav modunda, Scav grubunun bir üyesi olarak oynuyorsunuz. Çoğu zaman düşük kaliteli veya dengesiz, rastgele dişli ve ekipmanlara sahipsiniz ve etrafınızda olup bitenler hakkında herhangi bir bağlam veya bilgi olmadan bir baskın oturumunda yarıda ortaya çıkacaksınız. Buna rağmen, Scav koşusunun kendi avantajı vardır; AI Scavs, ilk önce yapmadığınız sürece sizi saldırmayacak ve hatta nadir durumlarda sizinle işbirliği yapacaktır. Buna ek olarak, Scav yüklemeleri aslında ücretsizdir, yani bir PMC çalışmasından farklı olarak, bir Scav olarak oynadığınızda sahip olduğunuz hiçbir şeyi riske atmazsınız. Ancak, Scav'lar baskından kurtulmak ve topladığınız ganimetleri aktarmak için PMC'ler gibi çıkarma bölgelerine yerleştirilmeli ve taşınmalıdır. Ayrıca, Scav olarak oynarken PMC'nizi ilerletemezsiniz; Kazandığınız tüm XP'ler kaybolur ve yalnızca "Baskında bul (öğe)" görevlerini tamamlayabilirsiniz.

Özetle:

  • Rastgele dişli ve yükünüz var, her Scav baskını için yeniden kaydedildiniz
  • Etrafınızda sınırlı bilgi içeren bir baskının ortasında ortaya çıkıyorsunuz
  • PMC'ler ve Çöpçülerle meşgul olabilirsiniz, ancak Çöpçüler önce sizi saldırmayacaktır
  • Kazandığınız eşyaları saklamak için çıkarmanız gerekir
  • Ölüm veya zaman aşımı üzerine Scav karakterinizde sahip olduğunuz her şeyi kaybedeceksiniz
  • Baskınla kazandığınız deneyim puanları kaybolacak
  • Baskındaki belirli eşyaları bulmak dışında hiçbir görevi tamamlayamazsınız

Planlanan oyun modları[edit | edit source]

  • Hikaye modu
  • Tüm Dünyaların bağlı olduğu zaman sınırları olmayan Açık Dünya Modu
  • Arena Modu